Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

VİŞNE KONSERVESİ


Malzemer
2 Kğ.   vişne
Konserve kavanozu

Yapılışı

Vişne saplarından ayıklanır yıkanır süzgece konur ve vişnenin
çekirdekleri ayıklanır çekirdeklerini ayıkladığımız vişneden
bir miktar blendıra konur püre haline getirilir tencereye konur
malzeme bitinceye kadar işlem devam eder tencere ocağa konur
ve ocak yakılır malzemenin kaynaması beklerken vişne püresini
kaşık yardımıyla karıştıralım vişne püresi kaynayınca kaynamasından
emin olunca ocak kısılır konserve kavanozuna konur kapağı sıkıca
kapatılır masanın üzerine havlu veya gazete konur kavanozun kapağı
alta gelecek şekilde  konur vişne püresi bitinceye kadar işlem devam
eder.

Konserve kavanozları soğuyunca dolaba konur kışın kullanılmak üzere
bekletilir.

Öneri.
Vişne püresinin kaynamasından emin olunmalı aksi taktirde konserve
bozulur ve konserve kavanozunun kapağının kapatıldığında emin olun.

0 yorum:

Yorum Gönder