Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

YUMURTASIZ ISPANAKLI BÖREK

Malzemeler1\2 kğ ıspanak
3 Adet yufka
2 Adet soğan
1 Çay bardağı zeytinyağı
1 Şeker kaşığı tuz
1 Şeker kaşığı pul biber
1 Çay kaşığı karabiber
2 Yemek kaşığı yoğurt
1 Yemek kaşığı zeytinyağı

Yapılışı

5 Kişilik

Ispanaklar ayıklanır yıkanır ve suyu süzülmesi için süzgece konur
ve 30 dk bekletilir.Soğanlar soyulup yıkanır ve küp şeklinde doğranır
ve üzerine tuz konup ovulur.

Ispanakların suyu sülünce ince ince doğranır ve soğan, pul biber,
karabiber,bir çay bardağı zeytinyağı ilave edilip karıştırılır.

1 Adet yufka tezgahın üzerine serilir ve ıspanak üçe ayrılır bir kısmı
yufkanın üzerine eşit şekilde gezdirilir ve yufkanın bir ucundan
sıgara gibi sıkıca sarılır orta kısmına gelince bıçak yardımıyla sarma
işlemi bittiği yerden kesilir yağlanmış tepsiye şekildeki gibi dizilir
ve malzeme bitinceye kadar işlem devam eder.

Yoğurt,zeytinyağı kabın içinde karıştırılır ve böreğin üzerine sürülür
230 dc ısıda tepsimiz fırına sürülür ve 40 veya 45 dk sonra kontrol
edip böreğimiz kızarmış ise fırından alıp üzerine nemli havlu serip
5 dk beklettikten sonra servis yapılır.

Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder