Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

ADANA USULÜ KABAK

 Malzemeler

3 Tane kabak

1 Tane soğan
1 Tane domates
1 Şeker kaşığı biber salçası
1 Çay kaşığı tuz
1 Su bardağı nohut
1 Şeker kaşığı pul biber
3 Yemek kaşığı zeytinyağı
1 Tane limon 
5 Diş sarımsak
1 Tatlı kaşığı kuru nane
1 Çay bardağı su
1/2 Fincan pirinç

Yapılışı

Kabakları, tırtıllı bıçakla sıyırın ve yıkayın sonra dikey şeklinde ortadan ikiye bölün. Yarım halka şeklinde doğrayın. Yağı tencereye koyun. Küp şeklinde doğranmış soğanı ilave edin. Altını yakın, tuz ve salçayı koyup karıştırın. Rendelenmiş domatesi ekleyin.

Soğanlar pembeleşince kabağı ilave edip karıştırın ve nohut, pirinç, kuru nane, dövülmüş sarımsak, pul biberide ekleyip bir kere karıştırılır.

Üzerine ılık suyu koyun. Kaynayınca ocağı iyice kısın. Pirinçlerin pişmesine yakın limon suyunu ilave edin. Pirinçler pişince altını kapayın.

Afiyet olsun. 

0 yorum:

Yorum Gönder