Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

SOYA KIYMALI MAKARNA

Malzemeler

1 paket makarna
1 Su bardağı soya kıyması
1 Tane soğan
3 Tane domates
3 Yemek kaşığı zeytinyağı
3 Diş sarımsak
1 Şeker kaşığı biber salçası
1 Çay kaşığı kara biber
1 Çay kaşığı pul biber
1 Şeker kaşığı tuz
1 Miktar su
 Maydanoz
Yapılışı

Tencereye bir miktar su konur ve altı yakır. Tuzun yarısı konur.Su kaynayınca makarna konur ve karıştırılır.10 veya12 dakika sonra altı kapatıp haşlanmış makarna süzgece  konur.

Sosun Yapılışı

Soğan soyulur yıkanır ve dörde bölüp blenderda çekilir.Tabağa konur daha sonra domates yıkanır dörde bölüp blendera  konup  soyulmuş yıkanmış sarımsak ilave edilir ve kıyılır.

Tencereye yağ konup altı yakılır ve soğan,biber salçası ilave edilir. 3 dakika kavrulur.Domates, soya kıyması, tuz, pul biber, kara biber ilave edilir karıştırılır.1 fincan su konur. Altı kısılır ve 5 dakika sonra altı kapatılır.

Makarna servis tabağına konup üzerine sosu ilave edilir.Tercihe bağlı maydanozla süslenir veya yoğurtla ikram edilir.

Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder