Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

KISIR

Malzemeler

4 Çay bardağı bulgur
4 Orta boy domates
1 Şeker kaşığı biber salçası
1 Şeker kaşığı domates salçası
1 Şeker kaşığı silme pul biber
1 Şeker kaşığı silme tuz
1 Çay kaşığı kimyon
1 Çay kaşığı kara biber
1 Yemek kaşığı nar ekşisi
1 Limon
1 Çay bardağı zeytinyağı
1 Demet taze soğan
Yarım demet maydanoz
1 Su bardağı su

Yapılışı


4 Kişilik

Bulgur derin kaba konur.Sı
cak su ile ıslatılır.Bulgurun şişmesi için 10 dk
beklenir.Maydanoz ve soğan ayıklanıp yıkanır ve ince şekilde doğranır.

Tercihe göre domates veya domates salçası
kullanılır.Domatesin kabukları
soyulur, rendelenir.

Bulgurun üzerine konur.Biber salçası
,pul biber,tuz kimyon,kara biber karışıma
ilave edilir ve iyice yoğrulur.Karışıma nar ekşisi veya tercihe göre limon suyu, yağ,soğan,maydanoz ilave edilir,karıştırılır. Servis yapılır.
  
Afiyet olsun

0 yorum:

Yorum Gönder