Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

SADE BEZELYE

 
Malzemeler1Kğ bezelye
2 Adet patetes
3 Yemek kaşığı zeytinyağı
1 Talı kaşığı biber salçası
1 Tatlı kaşığı pul biber
1 Talı kaşığı tuz
1 Adet soğan
1 Adet domates veya 1 kaşık domates salçası

Yapılışı
5 Kişilik
Bezelyeler ayıklanır ve yıkanır buharda 3 dakika haşlanır.
Patesler soyulup yıkanır küp şeklinde doğranır ve suda bekletilir.
Soğan soyulup yıkanır ve küp şeklinde doğranır ve tencereye
yağ konur altı yakılır soğan,domates,salça, pul biber ilave edilir
karıştırılır 2 dk kavrulur üzerine bezelye ilave edilir ve karıştırılır
patetesin suyu süzülür ve tencereye konur karıştırılır üzerine
2 parmak geçecek şekilde ılık su konur ve kaynadıktan sonra
altı kısılır yaklaşık 17 veya 18 dk sonra kontrol edilir altı kapatılır.

Afiyet olsun
Öneri bezelyenin vitaminlerini koruması için buharda haşladım
haşlama aletiniz yoksa haşlamadan yapabilirsiniz çabuk pişmesi için
düdüklü tenceresi kullanabilirsiniz pişirme süresini kullanma kılavuzuna
göre ayarlıyabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder