Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

PİRİNÇLİ LAHANALI KAPIZKA

Malzemeler 1 Tane küçük boy lahana
1 Su bardağı pirinç
2 Tane büyük boy soğan
3 Yemek kaşığı zeytinyağı
2 Su bardağı su
1 Talı kaşığı silme tuz
1 Talı kaşığı pul biber
1 Tatlı kaşığı kuru nane

Yapılışı

Pirinç ayıklanır ve ılık suda ıslatılır. Lahananın kaba yaprakları ayıklanır ve yıkanır küçük küçük doğranır.Soğan ayıklanıp küçük küçük doğranır ve
tencereye konur üzerine yağ ve tuz ilave edilip ocak yakılır soğanlar
pembeleşinceye kadar kavrulur lahanalar ilave edilir ve karıştırılır ve kavurduğumuz malzemeyi tencerenin ortasını daire şeklinde boş bırakarak
kenarlara iteriz ve pirinci süzüp yıkadıktan sonra tenceremizin ortasındaki
boşluğa koyup üzerine 1 bardak su ilave edilir su kaynayınca ocak kısılır.
Yememiz suyunu çekince ocak kapatılır ve üzerine havlu veya kağıt havlu
konup 5 dakika bekletilir. Servis yapmadan önce baharatlar ilave edilip
yememiz karıştırılır ve servis yapılır.

Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder