Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

SEBZELİ YEŞİL MERCİMEK

Malzemeler

1 Su bardağı mercimek
1 Çay bardağı zeytinyağı (bir parmak eksik)
3 Tane yeşil biber
1 Tane kırmızı biber
2 Tane domates
2 Tane havuç
1 Tane büyük soğan
Bir miktar su

Yapılışı

Mercimek akşamdan ayıklanır ılık suda ıslatılır.Soğan soyulup yıkanır ve küp şeklinde doğranır.Domates yıkanıp küp şeklinde doğranır. Havuç soyulup doğranır.

Biberler ayıklanıp yıkanır ve küçük küçük doğranır.Yağ tencereye konup soğan ilave edilip altı yakılır.Daha sonra biberler konur ve karıştırılır.

Soğanlar pembeleşince havuç konup karıştırılır.Ve domates ilave edilip karıştırılır.Yıkanıp süzülmüş mercimek tencereye konup karıştırılır.
Üzerine iki parmak geçecek şekilde su konup kaynayınca altı kısılır.15 veya 20 dakika sonra konrol edilip pişmişse altı kapatılır.

Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder