Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

SOĞUKLUK


MALZEMELER

1 Büyük su bardağı çorbalık yarma
1\2 Kğ. süzme yoğurdu
1 Demet semizotu isteğe bağlı azaltılır
1 Yemek kaşığı kuru nane isteğe bağlı azaltılır
1 Yemek kaşığı silme tuz isteğe bağlı azaltılır
2 Lt su

Yapılışı

Semiz otu ayıklanıp iyice yıkanır ve suda bekletilir.

Yarma tepsiye konur ayıklanır yıkanır ve düdüklü tencereye konur
iki lt. suyun yarısından fazlası tencereye konur tencerenin kapağı kapatılır
tencere ocağa konur ve ocak yakılır düdüklü tencerenin tarifine göre
pişirilir tencerenin kapağı açılır pişirdiğimiz malzemeyi derin bir kaba
koyup soğuması beklenir.

Semiz otu sudan alınır ve istenilen büyüklükte doğranır.

Malzememiz kontrol edilir soğumuşsa tuz,süzme yoğurt, ilave edilir karıştırılır
kalan su ilave edilir iyice karıştırılır isteğe bağlı su miktarı artırabilirsiniz
semiz otunu malzemeye karıştırıp karıştırdıktan sonra servis kasesine alıp
üzerine nane konur ve servis yapılır.

Afiyet olsun.


















0 yorum:

Yorum Gönder