Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

YOĞURTLU SEMİZOTU


Arkadaşlarla hafta sonu tatiline gittik meyveleri ve
sebzeleri kendimiz topladık çok keyifliydi.
Bu yemeğin tarifi arkadaşım Başak,a ait çok beğendim
kendim pişirip sizlerle paylaşmak istedim.

Malzemeler

1 Demet semiz otu
2 Adet orta boy soğan
2 Adet kırmızı biber
2 Adet köy biberi
3 Adet havuç
4 Adet bük boy domates
4 Diş sarımsak
1 Kahve fincanı pirinç
1 Tatlı kaşığı acı pulbiber veya biber salçası
1 Tatlı kaşığı tuz
1 Çay bardağı zeytinyağı
300 Ğr. süzmeyoğurdu
1 Diş sarımsak
1 Çay bardağı su
Yarım çay kaşığı tuz

Yapılışı

Semiz otu ayıklanır yıkanır suda bekletilir.
Soğan bıçak yardımıyla soyulur yıkanır ve
ortadan ikiye bölünür ince ince doğranır
tavaya konur.

Biber,havuçlar ayıklanır yıkanır ortadan ikiye
bölünür jülyen şeklinde doğranır.
Pirinç ayıklanır süzgece konur yıkanır.
Domatesler yıkanır soyulup daire şeklinde
doğranır sarımsaklar soyulup yıkanır ve
doğranır.

Tavaya koyduğumuz soğanların üzerine kırmızı ve yeşil
birberden bir miktar konur üzerine bir miktar havuç ilave
edilir üzerine bir miktar semizotu konur üzerine bir miktar
pirinç,sarımsak,domates ilave edilir.

Malzememiz bitinceye kadar işlem devam eder sebze malzememiz
bitince üzerine yağ,tuz,pul biber ilave edilir ve tavanın kapağı kapatılır
tava ocağa konur ocak yakılır yemeğimiz kaynadıktan 5dk. sonra ocak kısılır.
Ocak kısıldıktan 25dk. sonra ocak kapatılır.
Derin bir kabın içerisine süzme yoğurdu konur bir diş sarımsağı dövüp
ilave edelim su,tuz konur kaşıkla karıştırılır.

Yemeği servis tabağına alıp üzerine yoğurtu ilave edelim sevis yapalım.

Afiyet olsun.








0 yorum:

Yorum Gönder