Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

FINDIKLI ŞEKER PARE


Malzemeler

1\ 4 katı margarin
1 Çay bardağı zeytinyağı
1 Çay bardağı yoğurt
1 Çay bardağı şeker
1 Adet yumurta
1 Paket kabarma tozu
4 Su bardağı un tepeleme

Şurubu için Malzemeler

5 Su bardağı şeker
7 Su bardağı su birkaç damla limon suyu

Yapılışı

Şeker,su limon suyu tencereye konur ocak yakılır
malzememiz kaynadıktan 5 dk sonra ocak kapatılır
soğumaya bırakılır.

Margarin tavaya konur ocak yakılır ve yağın erimesi sağlanır
erittiğimiz yağın ılıması için bekletilir.
Geniş bir kabın içerisine un elenerek konur ve diğer malzemeler
ilave edilir ılıyan yağ malzemeye ilave edilir iyice yoğrulur elde
 ettiğimiz hamurdan ceviz büyüklüğüne alıp iki avcumuzun arasında
yuvarlıyalım  ve fırın tepsisine koyalım hamurumuz bitinceye kadar
işlem devam eder.

170 Dc ısıttığımız fırına tepsiyi koyalım tatlımız iyice kızarınca
fırından alalım ve şekeri  tatlımızın üzerine koyalım tatlımız
soğuduktan sonra servis tabağına alıp servis yapalım.

Afiyet olsun.













0 yorum:

Yorum Gönder