Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

İNCİ LOKUMU


Malzemeler

3 Su bardağı süt
3 Kaşık kakao
3 Kaşık un
3 Kaşık nişasta
6 Yemek kaşığı şeker
2 Su bardağı hindistan cevizi
Yarım kase krem şanti

Yapılışı

Süt,kakao,un,nişasta,şeker tencereye konur ve ocak yakılır
tencere ocağa konur kaşık yardımıyla karıştırılarak malzememiz
kaynaması sağlanır kaynadıktan bir dakika sonra ocak kapatılır.

Boş tepsi suya tutulur ve pişirdiğimiz malzememizi tepsiye eşit oranda
yayalım soğumasını bekliyelim   krem şanti üzerindeki tarife göre hazırlanır
ve tepside soğuyan malzemenin üzerine eşit oranda kaşık yardımıyla yayalım
resimdeki  gibi bıçak yardımıyla şeritler halinde bölelim sigara böreği gibi
saralım istenilen kalınlığa gelince bıçak yardımıyla keselim ve sarmış olduğumuz
lokumu elimize alarak hindistan cevizine bulayıp servis tabağına koyalım
 malzememiz bitinceye kadar işlem devam eder.

Afiyet olsun.
Öneri pişirdiğimiz muhallebiyi rahat sarılması için
 tepsiye yayarken kalın olmaması gerekyor.




0 yorum:

Yorum Gönder