Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

BADEMLİ PİLAV

Malzemeler


100 ğr tuzsuz badem
3 Su bardağı pirinç
3 Yemek kaşığı tereyağı
5 Su bardağı su
1 Tatlı kaşığı silme tuz

Yapılışı

Bademler bir gün önce ılık suda bekletilir ve bademlerin
kabukları soyulur.

Pirinç ılık suda 30 dk bekletilir ve pirinç süzgece alınır .
Yağ tavaya konur ve ocak yakılır yağ eriyince badem ilave
edilir kaşık yardımıyla karıştırılır 2 dk kavrulur 3 bardak
su ilave edilir su kaynayınca pirinç,tuz ilave edilir ve karıştırılır
pilavımız kaynayınca ocak iyice kısılır.

Pilavımız suyunu çekince ocak kapatılır ve tavanın kapağını
pilavın üzerine havlu koyup kapak kapatılır 5 dk bekletilir
daha sonra karıştırılır ve servis yapılır.

Afiyet olsun.


0 yorum:

Yorum Gönder