Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

ANTEP FISTIKLI KEK

MALZEMELER

2 Adet yumurta
1 Su bardağı süt
1 Su bardağı zeytinyağı bir parmak eksik
1 Su bardağı şeker bir parmak eksik
1 Su bardağı fıstık
2 Su bardağı tepeleme un
1 Adet kabartma tozu
1 Adet vanilya

Yapılışı


Kek kalıbını katı margarinle her tarafını eşit oranda
bolca yağlıyalım.






Fıstık ayıklanıp havanda dövülür derin bir kaseye konur
üzerine un elenerek ilave edilir kabartma tozu ,vanilya konur
kaşıkla karıştırılır.

Yumurta derin bir kaba kırılıp konur mikserle karıştırmaya
başlanır 2 dk sonra şeker ilave edilir ve 5 dk mikserle
 karıştırılır süt ilave edilir 1dk karıştırılır yağ ilave edilir
1 dk karıştırılır ve mikser kapatılır karıştırdığımız diğer
malzemeler ilave edilir kaşıkla karıştırılır kek kalıbına
malzememiz konur ısıtılmış fırında 170 dc fırına konur
ve 45 dk pişirilir.

Fırından çıkardığımız keki 10 dk dinlerdirdikten sonra
servis tabağına ters çevirerek kalıptan çıkaralım.

Afiyet olsun.
Öneri
Kendi fırınınızın ısı derecesine  göre süre değişebilir.







0 yorum:

Yorum Gönder