Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

PATATES ÇORBASI


Malzemeler

4 Adet büyük boy patates
1 Çay bardağı pirinç
1 Su bardağı süt isteğe bağlı arttırılır
6 Su bardağı su
1 Şeker kaşığı tuz isteğe bağlı azaltılır veya çoğaltılır
2 Yemek kaşığı tereyağı veya zeytinyağı isteğe bağlı
Yapılışı

Patatesle,ri yıkayıp soyulur ve parçalara bölünür tencereye konur
daha sonra pirinç ayıklanır yıkanır tencereye konur ve üzerine su,tuz
 ilave edilir tencere ocağa konur altı yakılır  ve tencerenin kapağı
 kapatılır .

Düdüklü tenceremizin tarifine göre pişirilir normal tencere kullanacaksak
malzememiz kaynadıktan 15dk sonra patetesleri kontrol edip rahaçça
 ezilyorsa ocak kapatılır patatesler ezilmiyorsa patatesler rahatça ezilinceye
 kadar pişirilir.

Daha sonra blendır yardımıyla çorbamızı püre haline gelinceye kadar karıştırılır
ve üzerine süt  ilave edip karıştırılır.

Çorba servis tabagına konur ve üzerine eritilmiş yağ gezdirilir servis yapılır
isteğe bağlı pulbiberle servis yapılabilir.

Afiyet olsun.





0 yorum:

Yorum Gönder