Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.
KUMPİR

Yapılışı

6 Adet büyük boy patates
2 Yemek kaşığı tereyeğı isteğe bağlı azaltılır
1 Kase rendelenmiş kaşar isteğe bağlı azaltılır veya çoğaltılır
1 Tatlı kaşığı tuz isteğe bağlı azaltılır
1 Kase doğranmış sosis
1\2 Kase çekirdeği ayıklanmış zeytin isteğe bağlı çoğaltılır
1\2 Kase mısır isteğe bağlı çoğaltılır
2 Su bardağı süt 

Yapılışı

Patatesle yıkanır ve kabukları soyulur küp şeklinde parçalara
bölünür tencereye konur üzerine süt ilave edilir ve tencerenin 
kapağı kapatılır ve tencerenin altı yakılır düdüklü tenceresinin
tarifine göre pişirilir normal tencere kullanılacak ise patatesler 
rahatlıkla püre haline gelecek şekilde pişirilir.

Pişen patatesler derin bir kabın içine alınır ve yağ, tuz ilave edilir
 blendır yardımıyla püre haline getirilir üzerine kaşar konur kaşık
 yardımıyla karıştırılır ve fırına dayanıklı servis tabağına konur
üzerine sosisler konur ve ısıtılmış fırına sürülür 200 dc pişirilir.

15 Dk sonra fırından alınır zaman geçirmeden üzerine diğer malzemeler
ilave edilir sıcak servis yapılır isteğe bağlı ketçap,mayonezle servis
yapılır.

Afiyet olsun.





0 yorum:

Yorum Gönder