Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

VİŞNELİ PELTE

Malzemeler

1\2 Kğ vişne
6 Su bardağı su
7 Yemek kaşığı şeker
7 Yemek kaşığı mısır nişastası

Yapılışı

Vişnele,rin sapları ayıklanır ve yıkanır çekirdekleri tek tek
çıkarılır ve derin tencerenin içine konur.
Blenderle vişneler püre haline getirilir ve üzerine diğer
malzemeler ilave edilir.

Tencere ocağa konur ve altı yakılır tatlımız kaynayıncaya
kadar karıştırılır tatlımızı karıştırma devam eder ve kaynadıktan
4 ve 5 dk sonra ocak kapatılır.

Tatlımızı boşaltacağımız kabı yapışmaması için sudan geçirip
kalıbın içindeki suyu süzüp tatlımızı kalıba boşaltın biraz ılımısını
bekledikten sonra donması için buz dolabında bekletin ve 3,4 saat
sonra tatlımız donmuş ise  dolaptan alıp tabak kabın üzerine düz
tabak koyarak ters çevirip üzerine hindistan cevizi serperek
servis yapılır.
Afiyet olsun
ÖNERİ Daha şekerli olsun deriseniz şekerini artırabilirsiniz.
ben tek geniş kapta dondurdum isteğe bağlı küçük kaplarda
dondurabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder