Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

NANE AROMALI LİMOLATA

Malzemeler

5 Adet limon
1\2 Demet nane
1 Veya 1,5 su bardağı toz şeker
2 Lt su

Yapılışı

Nane ayıklanır ve yıkanır limonlar yıkanır ve kurulanır.
Derin ve geniş kabın içerisine limonun kabuğu rendelenir.

Ve üzerine şeker,bir miktar su ilave edilir kaşık yardımıyla
karıştırılır ve şekerin erimesi sağlanır.Limonlar limon sıkacağı
ile sıkılır ve malzemeye limon suyu ile birlikte limon kabuklları
bıçak yardımıyla parçalara bölünür ve şekerli suya  konur.

Nane ve kalan su miktarı kabın içerisine ilave edilir ve
limon kabuğunun ve nanenin aromasını limotaya sindirmek
için nane ve limon kabukları iyice iki avcumuzun arasına
alarak iyice ovulur ve buz dolabında bir gece bekletilir.

Soğumuş olan limolata süzülerek servis kabına alınır ve
servis yapılır.
Afiyet olsun.

Bu tağrif Nihal hanıma ait ben çok beğendim sizlerede önerrim.
TEŞEKKÜRLER

0 yorum:

Yorum Gönder