Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

AYVA TATLISI

MALZEMELER

6 Adet ayva
16 Yemek kaşığı şeker
1 Çay kaşığı limon suyu
1 Çay bardağı su
6 Tane ayva çekirdeği
Ceviz içi
Yapılışı

Ayvalar yıkanır ve soyulur ve ortadan iki parçaya
ayrılır çelik tencereye konur ve şeker eşit oranda
ayvaların içerisine konur su ve ayva çekirdeği ilave
edilir ve tencerenin kapağı kapatıp  ocağa konur ve
 ocak yakılır.

Malzeme kaynamaya başlayınca ocak iyice kısılır
70 veya 80 dk pişirilir.

Ayvalar servis tabağına alınır ve üzerine ceviz ekilir.

Afiyet olsun.

Öneri Lezzetli ve dibine tutmuyan tatlı elde etmek için
çay demler gibi pişirmemiz gerekir ve aralıklarla tatlımızı
 kontrol etmemiz gerekir.

0 yorum:

Yorum Gönder