Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

VİŞNE REÇELİ

Malzemeler

1 Kğ vişne
1 Kğ şeker
1 Adet limon

Yapılışı
Vişnelerin sapları ayıklanır ve yıkanır süzgeçte 1 saat bekletilir,
Geniş ve derin tencerenin içine limon suyu  konur ve üzerine
 birbardak şeker ilave edilir.
Vişneler çengelli iğnenin alt kısmıyla vişne tanesini ezmeden
çekirdeği çıkarılır ve tencereye konur ve vişneler bitinceye kadar
işlem devam eder kalan şeker miktarı tencereye ilave edilir.

Ve tencere ocağa konur ve ocak yakılır reçelimiz ısınmaya
başlayınca kevgirle reçelimizi üzmeden karıştırılır reçelimiz
kaynamaya başlayınca taşmaması için ocağın alevi kısılır arada
ocağın alevi açılır reçelin üzerindeki köpükler arada bir kevgirle alınır
reçelimiz kaynarken başında beklememiz doğru olur taşmasını
önleriz ve kalan limonsuyunu ilave edelim 5 veya 6 dk sonra
reçelimiz koyu bir kıvam alıdığında altı kapatılır ve soğuyunca
kavanoza konur ve üzeri tülbent veya nerhangi bir bezle
kavanozun ağzı bezle kapatılır kavanozun ağzını sıcak yaz
günlerinde reçelimizin ekşimemesi için havalar serinleyiceye kadar
bu şekilde saklanır havalar serinleyince kavanozun kapağı kapatılır.
Afiyet olsun.

Öneri ben vişne ayıklayıcı kullanmadım çünki vişneler ezilyor
çengel iğnesiyle ayıkladığımda vişneler daha diri kalyor siz
uygun gördüğünüz şekide ayıklayabilirsiniz.Reçeli ocağa
koyunca ve piştikten sonra kesinlikle su değmemeli reçelimizin
bozulmasına sebep olur. Bu sene vişneler çok sulu ve tatlı
bunuda göz önünde bulundurarak kaynama süresini ayarlamak
gerekyor küçük bir kabın içerisine kaynama süresine yakın
bir yemek kaşığı kadar koyalım reçelimizin altını iyice kısıp
kaba aldığımız reçelin kıvamına bakıp ayarlayabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder