Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

DOMATES KONSERVESİ

Domates,in bol ve ucuz olduğu zaman kısa kış
günlerinde elimizin altında bulunsun kolaylık olsun
diye hadi domates konservesi yapalım ben mutmağımı
domates konservesi olmadan düşünemiyorum sizede
önerrim.

Malzemeler
5 Kğ domates
1 Yemek kaşığı tuz

Yapılışı

Domatesler yıkanır ve bıçak yardımıyla kök kısmı çıkarılır
ve parçalara bölünür ve blendırda kıyılır geniş ve büyük
tencereye konur ve malzememiz bitinceye kadar işlem
devam eder.

Tencere ocağa konur ve altı yakılır arada karıştırılır
ve  kaynayınca altı iyice kısılır tuz ilave edilir karıştırılır
ve kavonoza doldurmadan önce ocağın kısık olmasına
rağmen domates malzemesinin iyi kaynıyor olmasından
emin olmalı ve çelik kahve cezvesiyle içi kurutulmuş olan
kavanoza doldurulur ve kapağı sıkıca kapatılır ve daha önce
düz zemine sermiş olduğumuz gazetenin üzerine kapak
alltta kalacak şekilde ters çevrilir domates harcımız
 bitinceye kadar işlem devam eder.

Konserve kavanozları soğuyunca mutfak dolabına
dizilir.

İp ucu ters çevirdiğimiz kavanozların sıkıca kapatılıp
sızdırmaması gerekyor sızan kavanoz var ise buz dolabında
bekletip kısa süre içinde kulanılması gerekyor ve kışın
konserve kavanozunuzun tamamını kullanmadığınız zaman
buz dolabında yaklaşık 20 gün bekletilebilinir.,
Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder