Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

ADANA YÖRESİNE AİT SIKMA

Malzemeler 4 Adet yufka
2
   Kase yağlı köy peyniri2 Tane soğanYarım demet maydanoz2    Yemek kaşığı tereyağı veya zeytinyağı1  Çay kaşığı pul biber1  Çay kaşığı silme tuz


Yapılışı

Soğan soyulup yıkanır ve küp şeklinde doğranır.Maydanoz ayıklanıp yıkanır ve doğranır. Tavaya yağ konup altı yakılır.Daha sonra soğan ilave edilir.

Karıştırıp soğan pembeleşince altı kapatılır.Peynir ufalanır.Peynir,tuz,pul biber,maydonoz,soğana ilave edilip karıştırılır.

Her yufka 4 eşit parçaya bölünür. Ve bu arada teflon tava altı yakılıp ısıtılır.4 eşit parçaya bölünen yufkanın bir tanesini alıp üzerine su serpilip kare şeklinde katlayıp ısınan tavaya koyup pembeleşmesi bekletilir .

Sıpatula yardımıyla ters yüz edip diğer tarafında pembeleşmesi beklenir.
Pembeleşince tavadan alınıp hılı bir şekilde içine önceden hazırlanan
harç koyulur ve sıkıca sarılır.Malzeme bitinceye kadar işleme devam
edelir.

Afiyet olsun

 İp Ucu

Yufkaları fazla  pişirmeyelim Sarmakta zorlanılır.
T
ercihe göre pişmiş olan yufka parçası yağlanıp sarılabilir.

 NOT :
Sıkmayı günümüzün koşullarına göre uyarlamaya çalıştım.
Aslında sıkmanın özel hamuru yapılıp tek tek açılır, piştikten sonra
yağlanıp harcı konup sarılır.

0 yorum:

Yorum Gönder