Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

ÇİLEK REÇELİ

Malzemeler1 Kğ çilek
1 Kğ şeker
1 Adet limon suyu

Yapılışı

Çilekler yıkanır ve 15 dk suda bekletilir.
Ve büyük boy tencereye limon suyunu
ilave ederiz.

Çilekleri süzgece alırız ve tencerenin içine
şekerin az bir kısmını koyarız ve çilekleri
ayıklayıp tenceredeki şekerin üzerine koyarız
çileklerin yarısını ayıklayınca şekerin yarısını
ayıklanmış çileklerin üzerine koyalım kalan
çilekleri ayıklayalım ve kalan şekeri üzerine
ilave edelim.

Tencereyi ocağa koyup hemen ocağı yakalım
ve çilekleri üzmeden yavaşça karıştıralım
kaynamaya başladıktan 3 dk sonra ocağı
kapıyalım. reçelimiz soğuduktan sonra kavanoza
dolduralım.

Afiyet olsun.

Öneri
Reçel pişerken köpüklenir kevgir yardımıyla
köpüğü alalım pişme süresinde reçelin başında
duralım tağrife uyulduğu takdirde tane tane
çilekler ve kararmamış reçel elde ederiz.

0 yorum:

Yorum Gönder