Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

KAYSI REÇELİ

Malzemeler1 Kğ  taze kaysı
1 Kğ şeker
1 Adet limon suyu

YapılışıKaysılar yıkanıp süzgece konur.
Ve büyük tencereye limon suyu
konur.
Ve şekerin bir kısmı limon suyunun üzerine
ilave edilir ve kaysılıarın yarısının çekirdeği
ayıklanır ve şekerin üzerine konur kalan şekerin
yarısı ayıklanmış kaysıların üzerine ilave edilir
ve kalan kaysılar ayıklanır tencereye ilave edilir
kalan şekerin tamamını kaysıların üzerine konur.

Tecere ocağa konur ve altı yakılır kaşıkla yavaşça
kaysıları üzmeden karıştırılır kaynadıktan üçbuçuk dk
sonra ocak kapatulır ve reçelimiz soğuduktan sonra
kavanoza doldurulur.

Afiyet olsun.

Öneri
Tarife uyulursa altın renginde ve taneleri ezilmemiş reçel
elde edersiniz reçelimiz kaynarken köpüklenir kevgir yardımıyla
köpükler alınır ve reçel kaynariken başından ayrılmaması önerilir.

0 yorum:

Yorum Gönder