Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

ŞEHRİYELİ PİRİNÇ PİLAVI

Malzemeler

1 Büyük su bardağı pilavlık pirinç
2 Büyük su bardağı su
3 Yemek kaşığı şehriye
2 Yemek kaşığı zeytinyağı
1 Şeker kaşığı tereyağı  1  Kaşığı silme tuz

 Yapılışı

Pirinç ayıklanır ve ılık suda bekletir. Su soğuyunca yıkanıp süzülür. Yağ tencereye konup altı yakılır.Şehriye ilave edilir. Şehriye pembeleşince 1 bardak artı bardağın dörtte biri tercihe bağlı et veya tavuk suyu
yada su ilave edilir.

Su kaynayınca pirinç konur. Karıştırılır fazla karıştırmaktan kaçının. Kaynamaya başlar başlamaz altını iyice kısın pirinç suyunu çekince altını kapayın ve tencerenin üzerine havlu koyup kapağı kapatın. 10 dakika bekletip servis yapılır.

Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder