Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

DOMATESLİ BULGUR PİLAVI

Malzemeler:

1 kase pilavlık bulgur
1 büyük soğan 
2 adet biber
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı pul biber
3 yemek kaşığı zeytinyağı
5 adet büyük boy domates
            1 kase
su

Yapılışı:

Yağ ile küp şeklinde doğranmış soğanlar tencereye konulur. Biberler ince şekilde doğranır ve ilave edilir. Soğanlar pembeleşinceye kadar kavrulur.  

Kabuğu soyulmuş ve doğranmış domates, soğan  biberli karşıma ilave edilir. Karışım kaynamaya başlayınca bulgur ilave edilerek karıştırılır ve su eklenir. İlave edilen suyun kaynamasıyla birlikte yemeğin altı iyice kısılır. Pilav pişince üzerine bir havlu veya kağıt havlu konulur ve kapağı kapatılır. 10 dk. sonra servis yapılabilir.

İPUCU: Bulgurun cinsine göre su miktarı daha az ya da daha fazla olabilir. Domatesler  kolay soyulması için kaynar suda biraz bekletilebilir.

Afiyet Olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder