Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

GİĞERLİ PİLAV

Malzemeler250 gr. Tavuk ciğeri
1 Bardak pirinç
3 Bardak su
1 Şeker kaşığı tuz
1 Şeker kaşığı biber salça
1 Yemek kaşığı tereyağı (veya 2 yemek kaşığı zeytinyağı)
Yapılışı
Pirinç bir bardak ve bir bardağın dörtte üçü kadar  ılık su ile ıslatılır.15 dk.ıslatılmış olarak bekletilir.

Diğer tarafta ciğerler yıkanıp temizlenir.Çok küçük parçalar halinde doğranır.Doğranan ciğer tencereye konur.Yağ,salça ve tuz ilave edilerek
kavrulur.4 dk karıştırılarak kavrulur.

Kavrulan ciğerlerin üzerine bir bardak ve bir bardağın dörtte biri kadar su ilave edilir.Su kaynamaya başlayınca yıkanıp süzülen pirinç ilave edilir.Kaynamaya başlayına kısık ateşte pişirilir.Suyu çekilen pilavın altı kapatılır ve üzerne kağıt havlu koyularak 5 dk.dinlendirilir ve servis yapılır.

Afiyet olsun

0 yorum:

Yorum Gönder