Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

MERCİMEKLİ BULGUR PİLAVI

Malzemeler

1 Su bardağı pilavlık bulgur
1 Su bardağı yeşil mercimek
3 Su bardağı su
1 Tatlı kaşığı tuz
1 Kahve fincanı zeytinyağı
1 Yemek kaşığı tereyağı

Yapılışı

Mercimek ayıklanır ve süzgece konur ve yıkanır
ve tencereye konur üzerine 1 bardak su ilave
edilir ve tencere ocağa konur ve ocak yakılır
7,8 dk kaynatılır ve bir kaba konup bekletilir.

Tencereye yağ konur ve tencere ocağa konup
altı yakılır ve bulgur suzgece konur ve yıkanır
suyu süzüldükten sonra eriyen yağa ilave edilir
1 dk karıştırdıktan sonra haşladığımız mercimek ve
2 su bardağı ,tuz ilave edilir ve yememiz kaynayınca
ocak iyice kısılır yememiz suyunu çekince kontrol
edilir ve pişmiş ise ocak kapatılır.

AFİYET OLSUN.

Kapağı açıp  kağıt havlu yada havlu koyarak kapak
kapatılır ve 5 dk dinlendirdikten sonra servis yapılır.

Öneri

Bulgurun cinsine göre daha fazla su istiyebilir
yememiz pişmemiş ise kaynar su ilave edip 2 veya 3 dk
pişirelim.

0 yorum:

Yorum Gönder