Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

KEREVİZ

1 kg kereviz
4 adet havuç2 adet  orta boy soğan
1 tatlı kaşığı şeker
1 çay bardağı zeytin yağı
1 su bardağı portakal veya mandalina suyu
1 tatlı kaşığı tuz



Yapılışı
Yağ tencereye konur, altı  yakılır, küp şeklinde doğranmış soğan ilave edilir.
Soğanlar pembeleşinceye kadar kavrulur. Doğranmış havuç, şeker ilave edilir.
Karıştırılır, üzerine portakal suyunun yarısı konur. Kapak kapatılır 5 dakika pişirilir.

Soyup doğramış olduğunuz limonlu suda bekleyen kerevizleri, pişen karışımın üzerine koyunuz. Kalan portakal suyunu ilave ediniz.Tuzu koyup kapağı kapatın.

10 veya12 dakika sora pişip pişmediğini kontrol edip altını kapatınız.


NOT: Kararmaması için kerevizi soyunca limonlu suda bekletin.

Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder