Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

NESKAFELİ BROWNİ

Malzemeler

3 Adet yumurta
3 Yemek kaşığı kakao
3 Kahve fincanı şeker
3 Kahve fincanı un
1 Kahve fincanı ılık süt
1 Paket kabarma tozu
1 Su bardağı süt
1 yemek kaşığı neskafe

Sosu için

Birbuçuk su bardağı süt
1 Yemek kaşığı nişasta
3 Yemek kaşığı kakao
1 Su bardağı şeker bir parmak eksik

Yapılışı

1 Su bardağı süte neskafe ilave edilir ve karıştırılır bekletilir

Bir kabın içerisine un ve kakao elenerek konur üzerine kabartma
tozu ilave edilir ve karıştırılır.

Şeker derin bir kaba konur ve üzerine yumurtalar kırılıp ilave edilir
ve 5 dk mikserle karıştırılır üzerine bir kahve fincanı ılık süt ilave
edilir ve 1 dk mikserle karıştırılır ve üzerine eleyip beklettiğimiz malzeme
ilave edilir ve kaşıkla karıştırılır.

Kare borcamı yağlayıp malzememizi borcama koyup fırını 170 dc de
ayarlayıp kek hamurunu fırına süreriz ve 30 dk pişirdikten sonra
kekimizi fırından alıp 5 dk beklettikten sonra neskafeli sütü kekin üzerine
eşit oranda gezdirelim ve iki saat bekletelim.

Birbuçuk  bardak sütü tencereye koyup üzerine nişasta,şekeri koyup
ve kakao,yu eleyerek ilave edelim.

Tencerenin altını yakıp karıştırarak dibini tutmamasına özen göstererek
kaynamasını sağlıyalım ve kaynadıktan 2 dk sonra ocağı kapıyalım.

Sosumuz soğuduktan sonra kekin üzerine gezdirelim ve buz dolabında
1 saat beklettikten sonra servis yapalım.

Afiyet olsun.

İP UCU
Yumşak ve lezzetli browni yapmak için pişme süresine dikkat etmek
gerekyor ben arçelik mini fırında 30 dk pişirerek elde ettim bazı fırınlarda
bu süre değişiyor bu sözlerim umarım keki denemekten alıkoymaz
muhteşem lezzet kolay gelsin.

0 yorum:

Yorum Gönder