Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

CEVİZLİ ŞEKER PARE

Malzemeler1 Paket margarinin 1\4
1 Çay bardağı zeytinyağı
1 Çay bardağı yoğurt
1 Çay bardağı şeker
1 Yumurta
1 Paket kabartma tozu
4 Su bardağı silme un normal su bardağı
1 Su bardağı ceviz
ŞERBET İÇİN
5 Bardak şeker
3 Bardak su
birkaç limon damlası

YapılışI

Şeker tencereye konur ve su ilave edilir ve ocak
yakılır şeker kaynayınca birkaç limon damlası ilave
edilir 1 dk sonra ocak kapatılır ve soğumaya bırakılır.

Oda sıcaklığında bekleyen margarini geniş ve derin
kaba koyup diğer malzemeleri ilave edin ve iyice
yoğurun ceviz büyüklüğünde veya daha küçük
hamuru alıp avcumuzun içinde yuvarlayıp yağlanmamış
tepsiye aralıklarla koyalım ve malzememiz bitinceye kadar
aynı işlemi tekrarlıyalım.

170 Derecede tepsiyi fırına sürelim yaklaşık 25 dk sonra
kontrol edip tatlımız kızarmışsa tepsiyi çıkaralım 4 dk sonra
ılık olan şerbeti tatlının ünerine gezdirelim .

AFİYET OLSUN.
ÖNERİ Unun ölçüsüne dikkat edelim aksi halde sert olup
şekeri çekmemesine neden olunur.

0 yorum:

Yorum Gönder