Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

HİNDİSTAN CEVİZLİ KURABYE

MALZEMELER
1 Paket margarin
2 Adet yumurta
2 Kahve fincanı şeker
1 Adet portakal kabuğu rendesi
1 Kabarma tozu
1 Adet vanilya
2,5 Su bardağı un
1 Çay bardağı hindistan cevizi

Yapılışı
Oda sıcaklığında bekletilen margarin  geniş kaba konur şeker
 ilave edilir karıştırılır ve bir yumurtanın akını ayırıp bütün
malzemeler yağ ve şeker karışımına ilave edilir ve iyice
yoğrulur hamur yuvarlanacak kıvama gelince ceviz
büyüklüğünde hamuru avcumuzun arasında yuvarlayıp
önce yumurta akına daha sonra hındistan cevizine
bulayıp yağlanmış veya yağlı kağıt konmuş tepsiye
koyup hamur bitinceye kadar işlem devam eder.
200 dc ısıtıp 170 dc tepsiyi fırına sürelim  20 veya 25 dk
sonra kontrol edip kurapyeler pembeleşmiş ise
fırından alalım.

Afiyet olsun.

ÖNERİ
Kurabyelerin sert olmaması için fazla kızartmıyalım.
İsteğe bağlı kurabyenin her tarafını veya sade bir
yüzünü hindistan cevizine buluyalım.

0 yorum:

Yorum Gönder