Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

SÜTLAÇ



Malzemeler
1 Kğ süt
1 Çay bardağı pirinç 1 parmak eksik
3 Yemek kaşığı nişasta
2 Çay bardağı  şeker
1 Çay bardağı su
1 Çay kaşığı tarçın

Yapılışı

Pirinç ayıklanıp yıkanır ve tencereye konup  bir çay
bardağı ılık suda 30 dk bekletip daha sonra tencerenin
altı yakılır pirinç suyunu çekince ocak kapatılır.

Soğuk sütü pirincin üzerine yavaşça ilave edip karıştırılır
ve nişastayla,şeker ,süte ilave edilip ocak yakılır ve karıştırılır
karıştırma işlemi malzememiz kaynayıncaya kadar devam eder.

Kaynadıktan 3 dk sonra tencerenin altı kapatılır ve sütlaç
kaselere konur üzerine tarçın serpilir isteğe bağlı üzerine
ceviz veya fıstıkla servis yapılır.

Afiyet olsun.

Uyarı
Pirinçin cinsine göre su miktarı değişebilir kaynamakta
olan pirinci kontrol edip pişmemiş ise ılık su ilave edilir.

0 yorum:

Yorum Gönder