Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

MANTARLI TAVUK

tavuk fileto
1\2 Kğ mantar
2 Adet soğan
1 Tatlı kaşığı bibet salçası
1 Tatlı kaşığı silme tuz
İsteğe bağlı 1 Çay kaşığı karabiber
1 Tatlı kaşığı silme kekik
1 Kahve fincanı zeytinyağı

Yapılışı

Tavuk eti kuş başı şeklinde doğranır ve yıkanıp
süzgece konur.
Mantar yıkanıp bir kabın içerisine bir miktar su konur
ve içine tuz,birkaç damla limon suyu ilave edilir ve
matarlar istenilen şeklinde doğranır ve suda bekletilir.

Soğan ayıklanır ve yıkandıktan sonra küp şeklinde doğranır
ve tencereye konur ve tuz,salça ilave edilir.

Tencerenin altı yakılır ve malzeme karıştırılır soğanlar pembeleşince
doğranmış tavuk eti ilave edilir ve ara ara karıştırarak 7 dk kavrulur.

Mantarı süzgece koyup üzerine soğuk su tutulur ve suyu süzüldükten
sonra tencereye konur ve karıştırılır 7 veya 8 dk sonra ocak kapatılır.

Yememiğimizi 5 dakika dinlendirdikten sonra servis tabağına koyup
karabiber üzerine ekilir ve servis yapılır.

Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder