Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

PATATES SALATASI

Malzemeler8 Adet patates
8 Adet taze soğan veya 2 adet kuru soğan
İsteğe bağlı 10, 15 adet kiraz domates
1 Adet limon
Yarım demet maydanoz
Yarım demet taze nane isteğe bağlı
1 Tatlı kaşığı tuz
1 Tatlı kaşığı kimyon
1 Yemek kaşığı sumak
1 Tatlı kaşığı pul biber isteğe bağlı

Yapılışı

6 Kişilik

Patetasler yıkanıp tencereye konur ve üzerini örtecek şekilde
su konur altı yakılır düdüklü tenceresi kullanma kılavuzundaki
süreye göre pişirilir düdüklü tenceresi kullanılmıyacaksak su
kaynadıktan sonra 17 veya18 dk sonra bıçağı patatese batıralım
kolayca batıyorsa ocağı kapıyalım ve patateslerin suyunu süzelim.

Patatesler soğuyunca kabuklarını soyalım ve küp şeklinde doğruyalım
maydanoz,soğan ayıklanıp yıkanır ve küçük küçük doğranır ve patateslere
ilave edilir üzerine kimyon,karabiber,pulbiber,tuz,limon suyu zeytinyağı
gezdirip karışyırılır ve servis tabağına konur.

Afiyet olsun.


inciakyol gönderdi. | Yorum Ekleyin | 26 Nisan 2008 | Salatalar

0 yorum:

Yorum Gönder