Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

BÖRÜLCELİ SALATA

MALZEMELER

1 Su bardağı börülce
1 Demet dere otu
1\2 Demet maydanoz
5 Adet taze soğan
1 Adet limon isteğe bağlı daha fazlası
2 Yemek kaşığı zeytinyağı veya isteğe bağlı daha fazlası
10 adet çeri domates
1 Tatlı kaşığı tuz

YAPILIŞI

Börülce tencereye konur ve ayıklanır ve yıkanır üzerine
1 lt su konur ve tencere ocağa konur ve altı yakılır.

Malzeme kaynayınca tencerenin kapağı biraz açılır ve malzemenin
taşması önlenir.

Dere otu,maydanoz,soğan ayıklanır ve yıkanır ince ince bıçak yardımıyla
doğranır ve servis kabına konur.

Kaynamakta olan börülce arada kotrol edilir ve börülce pişince ocak kapatılır ve börülce süzgece dökülür ve suyu süzülen börülce doğradığımız
yeşilliğin üzerine ilave edilir yağ,tuz,limon suyu konur ve kaşık yardımıyla karıştırılır ve domatesler üzerine dizilir ve servis yapılır.

Afiyet olsun.

inciakyol gönderdi. | Yorum Ekleyin | 17 Şubat 2010 | Salatalar

0 yorum:

Yorum Gönder