Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

FIRINDA SEBZELİ TAVUK

 
Malzemeler 
1 tüm tavuk
4 adet havuç
4 adet patates
2 tatlı kaşiği tuz
2 yemek kaşiği yoğurt
1 yemek kaşiği biber salçası
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1/2 fincan su
YapılışıTavuk yıkanır ve süzülmeye bırakılır.Patatesler ve havuçlar soyulur ve yıkanır.İrice doğranır.Doğranan patates ve havuçlar kararmamaları için suyun içine ıslatılır.Başka bir kapta yoğurt,biber salçası,zeytinyağı ve 1 tatlı kaşığı tuz ve su iyice karıştırılır.Yaptığımız avcar Tavuğun içine ve dışına iyice sürülür.Tavuğun içine sığdırabildiğimiz kadar havuç doldurulur.
Kalan 1 tatlı kaşığı tuzu patates,havuç ve tavuğun üzerine serperiz.Tavuk fırın poşetinin içine koyulur.Kalan havuç ve patateslerin hepsini fırın poşetinin içine doldurulur.Poşetin ağzı sıkıca bağlanır ve bir kaç yerinden toplu iğne ile delinir.
Fırın 320 dereceye ayarlanır.Önceden ısıtılmış fırına tavuk sürülür.Yaklaşık 60-65 dk pişirilir.İyice kızaran tavuk servis tabağına alınarak servise sunulur.
Öneri patates ve havuç isteğe bağlı çoğaltılabilinir.

Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder