Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

FASULYE BALI

Malzemeler1 Kğ fasulye
1 Çay bardağı pilavlık bulgur
1 Su bardağı su
2 Diş sarımsak
2 Kase yoğurt veya süzme yoğurdu isteğe bağlı azaltılır veya çoğaltılır
1 Yemek kaşığı toz biber isteğe bağlı pul biber
1 Yemek kaşığı tereyağı
2 Yemek kaşığı zeytinyağı
1 Tatlı kaşığı tuz

Yapılışı
Fasulyeleri yıkayıp uç kışımları ayıklanıp istenilen büyüklükte
doğranır ve tencereye konur.Bulguru yıkayıp fasulyelerin
üzerine ilave edilir üzerine su konur ve tencerenin altı yakılır.

Kaynayınca ocak kısılır ve yaklaşık 25 veya 30 dk sonra kontrol
edilir ve pişmiş ise tuz ilave edilir karıştırılır ve servis tabağına
konur.

Sarımsak ayıklanıp yıkanır ve üzerine tuz konur iyice ezilir
üzerine yoğurt ilave edilir ve karıştırılır servis tabağındaki
fasulyenin üzerine yoğurt ilave edilir ve yoğurtun üzerine
toz biber serpilir.

Tavaya teteyağı ve zeytinyağını koyup ocak yakılır
yağ eriyip cızırdaması kesilince yemeğin üzerinne
gezdirilir ve servis yapılır.

Afiyet olsun

KIZILCI HAMAM YÖRESİNE AİT FASULYE BALI TARİFİ
MENEKŞE HANIMA AİT TEŞEKÜRLER.
Ben uyguladım ve çok beğendim şafak yeni yemek denenyor
yandık der gibi bakıyordu tadına baktıktan sonra beğendim çok
hafif yapılabilinir onayını aldım.

0 yorum:

Yorum Gönder