Hoş Geldiniz
Yemek yapmayı ve yemeyi seven biri olarak yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istedim. Sağlıklı lezzetli ve kolay olmasına çabaladım. Ben soğuk ve sıcak yemeklerde zeytinyağı ve tereyağı kullandım. Sizler dilediginiz yağı kullanabilirsiniz. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım.
Bu sitenin oluşmasında bana fikir verenlere, emeği geçenlere,
bıdırdamasına rağmen fotoğrafları çekmeye yardımcı olan Şafak'a yemeklerimi tırtıklamasına rağmen teşekkürler.

Mısır çorbası

Malzemeler

Büyük 1 kase çorbalık mısır
1 Çay bardağı kuru fasulye
1\2  Adet kemiksiz  tavuk göğsü veya tavuk suyu
1 Adet soğan
1 Yemek kaşığı silme tuz
1 Çay bardağı zeytinyağı 1 parmak eksik
2 Lt su veya tavuk suyu veya tablet

Yapılışı

Mısır ve fasulye ayıklanıp 5 veya 6 saat ıslatılır.
Islatmış olduğumuz mısır ve fasulyenin suyu süzülür ve
iki avcumuzun arasında hafiçe ovarak iyice yıkanır ve
süzgece konur.

Düdüklü tenceresine yağ konur ve üzerine ayıklayıp küp şeklinde
doğranmış soğan ilave edilir ve üzerine tuz konur.

Tencere ocağa konur ve altı yakılır. Soğan 2 dk karıştırılarak
kavrulur ve üzerine 2 lt tavuk suyu veya su  ilave edilir ve
mısır ile fasulye,tercihe göre tavuk eti  ilave edilir ve tencerenin kapağı kapatılır yemeğimiz kaynayınca altı kısılır ve 30 dk sonra ocak kapatılır.

Tencerenin kapağı açılır tavuk eti alınıp küçük parçalara ayırıp
çorbaya ilave edilir ve karıştırılır ve mısırın cinsine göre suyu az yada
daha çok çekmiş olabilir suyu az ise kaynar su ilave edilir ve karıştırılır
servis yapılır.

Afiyet olsun.
Ben kendi düdüklü tencereme göre pişirme süresini uyguladım sizler
kendi düdüklü tencerenizin kullanma kılavuzuna göre uygulayın.


Bu çorba tarifi karadeniz yöresine ait. Komşum Sabiha hanım teyzeye
teşekürler benim fikrim çok lezzetli sade tavuk suyuyla yapıldığı zaman
çorba olarak tavuk etiyle yapıldığı zaman ana yemek olarak ikram edilebilinir

0 yorum:

Yorum Gönder